Google+ Leacuri pentru plictiseala: Varful Brusturu din Muntii Tarcu

duminică, 11 octombrie 2015

Varful Brusturu din Muntii Tarcu

O drumetie frumoasa pe care am mai facut-o acum doi ani, timp frumos, soare, o tura de dificultate medie, care a durat aproape 10 ore.
    Varfurile Tarcu, Caleanu si Brusturu strajuiesc imensa caldare a Tarcului traversata de paraul Olteana. Numele de “Brusturu” vine de la multimea de tufe de jneapan şi ienupar cu care este acoperit, care il fac chiar sa semene cu o frunza de brusture.
    Plecam de dimineata din Saua Jigoria sub razele binefacatoare ale soarelui. In Poiana Seroni o mica pauza si mergem mai departe spre Statia Meteo Cuntu unde ne intampina Călin Ţîru.
   Parasim poteca care duce spre varful Tarcu si urmam drumul spre stanele din caldarea de jos a Tarcului. Cascade repezi se pravalesc de pe versanti, iar cea mai mare trece peste pragul stancos care separa caldarea inferioara de caldarea superioara. Traversam Paraul Olteana, de aici se vede deja Muntele Mic. Trecem pe langa o contructie mai moderna care este aproape gata si ni se spune ca este o stana europeana. Oile erau plecate de acasa si am gasit numai o gramada de caini, ca de altfel in toata ziua de astazi am gasit mai multi caini decat oi.
    Mai este mult de urcat pana in saua inalta dintre Brusture şi Caleanu, iar pana in varf mai avem doua ore de mers. Ajunsi in sa peisajul te face sa te opresti sa il admiri: valea Suculetului strajuita de caldarile Caleanului, culmea Nedeii, culmea estica a masivului Tarcu dominata de Varful Pietrii si Bloju, in fundal crestele Masivului Retezat, in partea dreapta dincolo de valea raului Ses se ridica piramida Varfului Gugu iar langa - Branul fratele mai mic. Valea Suculetului ne desparte de Platoul Nedeii, unde am fost iarna trecuta pe zapada si priveam in coace.
    Si ultimul urcus pe grohotis si pietre din granit acoperit de licheni pana in Varful Brusturu.
Varful (2116 m) este marcat doar de niste momai. Incepe coborarea abrupta pe pietre alunecoase spre valea Suculetului, pierdem poteca marcata si o ratacim prin jnepeni. Mi-a placut aceasta rataceala care a fost partea de aventura a zilei, iar spre sfarsit am gasi si tufe in care mai erau afine uriase cu care bineinteles ne-am delectat.  Dupa o vreme regasim o poteca marcata si continuam traseul pana la cabana lui Romeo Dunca situata la o altitudine de 1600 metri pe o platforma deasupra vaii Suculetului. Aici facem un popas ca sa se adune toata trupa, astazi am fost cam multi 11 si ni s-au alaturat doi timisoreni impreuma cu un simpatic caine care facea baie in orice parau sau balta intalnea in cale, am aflat si de ce: pentru ca era un caine de vanatoare specializat pe vanatoare de rate, Golden Retriever. O sa vedeti si multe fotografii in albumul pe care o sa il inserez la sfarsitul postarii.
    Continuam coborarea prin padure pana la Paraul Sucu unde s-a construit un nou pod care ne-a scutit sa trecem prin apa. Mai vreo ora de mers pe drumul forestier unde linistea ne-a fost tulburata grosolan de un grup de motociclete enduro, distrug potecile din padure, pasunile din golul alpin. De pe drum se deschide o superba vedere spre Varful Tarcu si Statia Meteo Cuntu.
    Si iata-ne inapoi in Saua Jigoria pentru a admira inca un frumos apus.

Iata si albumul de acum doi ani: